دستگیری هکر 3میلیاردی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
دستگیری هکر 3میلیاردی
نوشته شده در پنج شنبه 11 تير 1394
بازدید : 270
نویسنده :

شیراز- با تلاش ماموران پلیس فتا فارس فردی که با استفاده از بدافزار جاسوسی بیش از سه ميليارد ریال از حساب شهروندان برداشت کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس، فرمانده انتظامی استان فارس در تشریح جزئیات این خبر گفت: طی ارائه گزارش ها و و ارائه مرجوعه قضائی چند شاکی مبنی بر کسر موجودی از حسابشان در بستر فضای سایبر، موضوع به صورت ویژه در دستور كار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

سردار احمد علی گودرزی ادامه داد: در بررسی های اولیه مشخص شد برداشت ها به یک روش خاص صورت گرفته که با توجه به اهمیت موضوع، یك تیم عملیاتی برای شناسایی متهم یا متهمان تشکیل و تحقیقات در این خصوص آغاز شد.

وی تصریح كرد: مأموران با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق به شناسایی و دستگیری یك نفر متهم شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: فرد هکر با طراحی و نصب نرم افزار جاسوسی "کی لاگر" بر روی سیستم کافی نت های شهرستان های شیراز، تهران، مازندران، اصفهان و کیش اطلاعات حساب کاربری و بانکی افرادی که برای انجام تراکنش مالی خود مراجعه کرده بودند، را به سرقت برده و در ادامه با به دست آوردن این  اطلاعات اقدام به خالی کردن حساب قربانیان می كرده است.

سردار گودرزی تصریح كرد: فرد هکر برای اینکه توسط پلیس شناسایی نشود منزل مبله ای را در شیراز به صورت روزانه اجاره و وجوه سرقتی خود را به پول اینترنتی (بیت کوین) تبدیل می كرده است.

وی اضافه کرد: "کی لاگر ها" ابزارهایی هستند که تمام کارهای انجام شده کاربر توسط صفحه كلید را ثبت می کنند و می تواند به صورت های سخت افزاری و نرم افزاری تولید شوند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینكه شهروندان برای وارد کردن اطلاعات مهم و حساس خود از کامپیوتر های مستقر در مکان های عمومی استفاده نکنند، افزود: کاربران باید ترافیک ارسال و دریافت اطلاعات سیستم خود را مرتب کنترل کنند كه در حالت معمول میزان دریافت اطلاعات باید بالاتر از ارسال اطلاعات باشد.

سارقان ۳۸۰ رأس احشام در دام پلیس

فرمانده انتظامی شهرستان "پاسارگاد" استان فارس از دستگیری دو نفر سارق كه ۳۸۰ رأس احشام را به سرقت برده بودند، خبر داد.

سرهنگ كرم الله گودرزی گفت: در پی به سرقت رفتن ۳۸۰ رأس احشام در یكی از ارتفاعات شهرستان، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور كار مأموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با توجه به اطلاعات كسب شده و اقدامات نامحسوس، موفق شدند دو نفر متهم را شناسایی و آنها را در یك عملیات غافلگیرانه دستگیر كنند.

این مقام انتظامی با بیان اینكه همه احشام مسروقه كشف و تحویل مالباخته شد، تصریح كرد: متهمان در بازجویی های اولیه به جرم ارتكابی اقرار و به مرجع قضائی معرفی شدند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
miladjok3r در تاریخ : 1394/4/11/mh12 - - گفته است :
خاک تو اون سرش خیلی دیوونه بوده با کی لاگر زده بدبخت میتونست با تروجان بزنه راحت تر بود قابل شناسایی هم نمیشد


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: